Alman lüks devi BMW, en büyük ve en pahalı modellerinin sürücüleri için “menzil kaygısına” karşı zekice bir çözüm bulabileceğini düşünüyor. Şirket, amiral gemisi 7 Serisi sedan ve popüler büyük crossover modeli X5 gibi gelecekteki Elektrikli Araçlar (EV) için Range Extender (REX) teknolojisini geri getirme planını değerlendiriyor.
Çin Pazarı Baskısı: EREV’lere Artan İlgi
Şirket içinden kaynaklar, henüz resmi olarak onaylanmış bir program olmasa da, BMW’nin bu teknolojiyi ciddi olarak incelemesinin, elektrikli otomobil pazarının şirketin en son küçük i3 hatchback modelinde menzil uzatıcı kullandığı zamandan bu yana ne kadar değiştiğini gösterdiğini doğruluyor.

BMW’yi bu karara iten birincil güç, en büyük satış bölgesi olan Çin’den geliyor. MINI ve Rolls-Royce’u da içeren BMW Grubu için geçen yıl tüm teslimatların %29,2’sini oluşturan Çin, ABD ve Almanya satışlarının toplamından daha yüksek bir paya sahip.
Çin’de sürücüler, EREV (Menzil Uzatılmış Elektrikli Araçlar) modellerine büyük ilgi göstermeye başladı. Veriler, 2025 yılının ilk beş ayında Çin’deki EREV satışlarının neredeyse %50 oranında arttığını gösteriyor. Li Auto L9, Aito M9 ve BYD’nin güçlü Yangwang U8 gibi yerel otomotiv devleri, EREV düzenini saf elektrikli otomobiller ile geleneksel benzinli SUV’ler arasında oldukça başarılı bir uzlaşma noktasına dönüştürdü.
Konsept oldukça basit. Sürücü aracı normal bir EV olarak kullanabilir ve batarya seviyesi düştüğünde, küçük, son derece verimli bir motor otomatik olarak devreye girerek yalnızca bataryayı şarj eder. Motor, tekerlekleri asla doğrudan çalıştırmaz; bunun yerine sadece bir jeneratör görevi görür, gücü stabilize etmek ve bataryayı şarj etmek için sabit, tek bir hızda çalışır. Bu, BMW’nin eski i3 REx modelinde kullandığı felsefenin aynısıdır.
BMW X5 ve 7 Serisi’nin büyük boyutları, bu teknolojiyi uygulamak için onları mükemmel adaylar yapıyor. Bu araçlar, kabin alanından veya bagaj kapasitesinden ödün vermeden kompakt jeneratör motorunu kolayca sığdıracak yeterli alana sahip. Ayrıca motorun sabit, optimum bir hızda çalışması, onu son derece verimli hale getirebilir. BMW, bu tür bir jeneratör kurulumu için gereken kompakt benzinli motorları ve bileşenleri zaten şirket içinde üretiyor, bu da projeye yeşil ışık yakılması durumunda sistemi daha hızlı geliştirebileceği anlamına geliyor.
Çin ana itici güç olsa da, Menzil Uzatıcı konseptine olan ilgi diğer önemli pazarlarda da artıyor. Büyük SUV ve kamyonet arayan Amerikalı alıcılar, şehir içinde elektrikli sürüş ve uzun yolculuklar için sınırsız menzil olmak üzere her iki dünyanın da en iyisini istiyorlar. Bu büyüyen talebin kanıtı, benzer jeneratör destekli elektrikli aktarma organlarıyla tasarlanan Scout ve Ramcharger pickup gibi yakında çıkacak projelerde görülüyor.
Avrupa’da ise potansiyel ek bir fayda, gelecekteki düzenlemelerle ilgilidir. Kuralların nasıl gelişeceğine bağlı olarak, bu araçları EREV olarak sınıflandırmak, onları Avrupa Birliği’nin planladığı 2035’teki yeni içten yanmalı motor satış yasağından potansiyel olarak koruyabilir.
Şimdilik BMW X5 ve i7’nin REX versiyonlarının geleceği belirsiz. Şirket sözcüsü, BMW’nin “kullanım modellerini, müşteri ihtiyaçlarını ve pazar gelişmelerini sürekli olarak analiz ettiğini ve çeşitli teknolojilerin pazar potansiyelini gözden geçirdiğini” belirterek kesin olmayan bir duruş sergiledi.
Şirket, dünya genelindeki EREV’lerin başarısına, özellikle de Çin’deki duruma yakından dikkat ediyor, ancak son adım olan üretim programının onaylanması hala bekleniyor. Eğer gerçekleşirse, bu büyük bir değişim olacak ve BMW’nin menzil için hayati bir güvenlik ağıyla saf elektrikli sürüş sunmasına olanak tanıyarak küresel EV satışlarını artırabilir.
