Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı (MIIT), Alman otomobil üreticisinin satış lisansı için başvuruda bulunmasının ardından, yeni AUDI E7X’e ait detayları yayımladı. Bu hamle, aracın büyüklüğünü, gücünü ve Asya’nın ötesinde Avrupa dahil olmak üzere küresel pazarlara ulaşma potansiyelini doğruluyor. E7X, SAIC ve Volkswagen ortaklığıyla kurulan tamamen elektrikli yeni “AUDI” markasının ikinci aracı olma özelliğini taşıyor.
Heybetli Boyutlar ve LİDAR Teknolojisi
Marka, hızlı değişen EV segmentinde yeni bir kimlik oluşturmak amacıyla dünya çapında tanınan dört halkalı ünlü logosunu bıraktı. Bu strateji, yeni markayı ana şirketin mevcut ürün gamından ayırmayı hedefliyor. Markanın halihazırda SAIC teknolojisini kullanan şık bir station wagon modeli olan AUDI E5 Sportback satışı bulunuyor.

Yeni AUDI E7X, sadece boyutlarıyla bile dikkat çekiyor. SUV, 5.05 metre uzunluğa, 1.99 metre genişliğe ve 1.71 metre yüksekliğe sahip. 3.06 metrelik uzun dingil mesafesi, yolculara geniş bir iç mekan vaat ediyor. En büyük, dört tekerlekten çekişli versiyonun ağırlığı ise 2.673 kg olarak belirtiliyor.
Bu geniş platform, büyük gücü ve gelişmiş teknolojiyi taşımak üzere tasarlandı. E7X’te, ön camın üzerine belirgin bir şekilde monte edilmiş büyük bir LiDAR ünitesi göze çarpıyor. Alıcılar, etkileyici görünümü tamamlamak için 21 inç veya 22 inç gibi büyük opsiyonel jantlar arasından seçim yapabilecekler.
E7X, sürücülere iki farklı motor seçeneği sunuyor:
- Arkadan İtiş (RWD): Tek bir elektrik motoru kullanıyor ve 300 kW (yaklaşık 402 beygir) güç üretiyor.
- Dört Tekerden Çekiş (AWD): Daha fazla performans isteyenler için, öne eklenen ikinci bir güçlü motor, fazladan 200 kW (268 bg) katkı sağlıyor. Bu iki motor birlikte, AWD E7X’e toplam 500 kW (670 beygir) sistem gücü veriyor.
Motorların her ikisi de SAIC’in bir yan kuruluşu olan Huayu Automotive’den geliyor. Bu ağırlığına ve boyutuna rağmen SUV’un azami hızı 230 km/saat olarak belirlenmiş.
AUDI E7X’in bataryası, Çinli batarya devi CATL tarafından sağlanacak. Batarya paketinin resmi kapasitesi henüz bilinmiyor, ancak CATL gibi güvenilir bir tedarikçi, E7X’in gelişmiş hücre teknolojisinden faydalanmasını sağlayacak. Motorlar için SAIC’in Huayu Automotive’i gibi Çinli ortaklardan gelen kilit parçalar, modelin Çin üretimine olan derin bağlarını ortaya koyuyor. Entegre LiDAR ünitesi de E7X’in gelecekteki gelişmiş sürücü destek sistemlerine (ADAS) hazır donanımla piyasaya sürüleceğini gösteriyor.
En büyük haber ise, Çin’de üretilen bu SUV’un sadece Çin’de kalmayacak olması. Raporlar, AUDI E7X’in Avrupa dahil denizaşırı pazarlar için değerlendirildiğini gösteriyor. Volkswagen Grubu, 2 Aralık’ta Avrupa Fikri Mülkiyet Ofisi’ne (EUIPO) E7X ticari markası için başvuruda bile bulundu. Volkswagen, Çin’deki üretim merkezlerini küresel bir merkez olarak kullanarak, Çin’de üretilen araçları yurt dışına ihraç etmeyi açıkça belirtiyor. Şirket, AB Komisyonu’na Çin yapımı EV’lere uygulanan tarifelerin kaldırılması için lobi bile yaptı ve bu talep şu anda AK tarafından inceleniyor.
